• Bizi Arayın
    0352 234 48 48
    0352 234 05 73
  • Açılış Kapanış Saatleri
    09:00 - 17:00
  • Mail
    sagnakegitim@hotmail.com

REHBERLİK KÖŞESİ


Daha İyi Dikkat Toplayabilmek için;

Odaklanma ya da dikkati toplama, zihinsel enerjinizi istediğiniz bir şeye verebilmenizdir. Kişilere ve konulara göre farklılaşabilse de bu beceri herkeste vardır. Dikkat şu yöntemler kullanılarak zamanla geliştirilebilir:

* Bunun için düzenlenmiş dikkati güçlendirme etkinliklerinin yer aldığı kaynakları temin edebilir ve bu kaynakların içinde bulunan zihinsel ve görsel etkinlikleri her gün küçük zaman dilimlerinde  yapmaya başlayabilirsiniz.

* Ders çalıştığınız yeri gözden geçirin.

* Sizi uyarabilecek dış etkenlerden uzak durmaya çalışın.

* İlginizi yalnızca yaptığınız işe verin.

 * Uyanık olduğumuz zamanların üçte ikisi dinlemekle geçer. Dikkat bu yüzden zaman zaman dağılır. Beynimiz konuşma sırasında dakikada 600 sözcük anlayabilir. Ortalama bir insan ise dakikada 100-140 sözcük konuşur. Geriye kalan zamanda beyin dış etkenlere açıktır. Bu dış etkenler; fiziksel ortam olabilir. Örneğin, bedene uykuyu çağrıştıran yatakta çalışmak işinizi biraz zorlaştırabilir...

Çalışırken 45 - 50 dakikada bir 10 dakika ara verin. Bu molalarda hoşlandığınız etkinliklerde bulunabilirsiniz. Tablet telefon gibi uzun süre sizi bağımlı hale getirecek etmenler hariç tabi

*  Ders sırasında ya da ders çalışırken etkin olun. Söylenen şeyleri dinlemeyi amaçlayın, zihni canlı tutun, notlar alın. Konuşanın sesine, hareketlerine, konuşma hızına, tekrar edilen konulara, bağlantılara dikkat edin. Özet çıkarın, kendinize sorular sorun.

*  İç etkenleri denetim altına almaya çalışın. Sıkıntılarınız yüzünden sürekli düşüncelere dalıp odaklanamıyorsanız her gün kendinize 15 dakikalık zamanlar ayırın. Bu önceden belirlediğiniz süre içinde yalnızca sıkıntılarınızı düşünün. Arada sıkıntı hissettiğinizde bir sonraki 15 dakikalık “sıkıntı molası”nı bekleyin ya da her zihin dağılışında bir kağıda işaret koyun. Hedefiniz bu işaretleri azaltmak olsun.

*  İlginizi okuduğunuz şeyde tutmanın ve bilgileri hafızanıza kaydetmenin en etkin yollarından biri de sesli okumaktır.

*  Büyük hedefler koyup onları karşılayamadığımızda kendimize karşı eleştirel oluruz. Bu nedenle, küçük hedefler koyarak çalışmaya başlamak daha olumlu sonuçlar yaratır. “10 dakika oldu hala bir şey anlayamadım” yerine “ Bakalım neler var, bir anlamaya çalışayım” demek daha olumlu sonuçlar doğuracaktır.

Uyarıcı oldukları için kafeinli içeceklerin tüketimine dikkat edin.

İyi bir şekilde çalıştıktan ve hedefinize ulaştıktan sonra kendinizi ödüllendirin.

                                                                       

                                                                    

                                                                                                                                         İbrahim FINDIKGİL   

                                                                                                                                  Rehberlik Öğretmeni & S.H.U